• Celem naszej opieki i wychowania w żłobku jest uniezależnienie dziecka od dorosłych, jego samodzielność oraz odpowiedzialność za siebie i otaczający świat. W tej metodzie podmiotem jest dziecko wraz z jego nieograniczonymi możliwościami. Wychowawca „podąża” za dzieckiem i wspiera jego spontaniczne, wielostronne aktywności. Dzieci uczą się poprzez zdobywanie doświadczeń, wykorzystywanie przygotowanych przez nauczyciela materiałów oraz eksperymentowanie. Jest to uczenie się w wolności, która ma swoje granice, zakreślone prawem do wolności innych osób, to rozwijanie umiejętności społecznych, współpracy, dzielenia się, pomocy i wsparcia.

    W żłobku Watercolor Marina na Woli realizujemy program przyjazny dla małego dziecka. Dzieci korzystają z przygotowanego otoczenia i pomocy dydaktycznych (często wykorzystujemy surowce wtórne, a także wszelkie materiały ożywione i nieożywione, które można zobaczyć wokół nas)

    Swobodna zabawa dzieci

    W Watercolor Marina – prywatnym żłobku w Warszawie – wiemy, że swobodna zabawa to cenny i owocny czas. To chwile dnia niezwykle lubiane, naturalna forma aktywności każdego malucha, który poznaje wtedy najbliższe otoczenie i odkrywa, że ma na nie rzeczywisty wpływ. Swoją ciekawość, wciąż płomienną w pierwszych latach życia, zaspokaja wszystkimi zmysłami – patrzy, słucha, dotyka, smakuje, wącha. Lubi obserwować, ale najbardziej – doświadczać, doświadczać i doświadczać.  Bez niepokoju i zmęczenia dąży do eksperymentów, bo to one najlepiej tłumaczą mu świat. Chcemy, by dzieci w naszym żłobku na Woli miały każdego dnia czas na swobodną zabawę. Mamy przekonanie, że pozostawienie im wolności wyboru czym, w jaki sposób i jak długo chcą się zajmować wpłynie na ich samodzielność, poczucie własnej wartości i rozbudzi twórcze myślenie na każdym etapie ich rozwoju. Te wyjątkowe chwile dnia tworzą również okazję do budowania relacji z innymi dziećmi i dorosłymi.

    Zajęcia dla maluszka w Watercolor Marina
    Poza tworzeniem warunków do swobodnej zabawy, każdego dnia dbamy o to, by dzieci zaciekawić i pokazać im coś nowego, pobudzać do nowych obszarów rozwoju.

    • Organizujemy angażujące zabawy plastyczne. Nie boimy się bałaganu – potrafimy tak zaaranżować przestrzeń i zabezpieczyć ubrania, żeby łatwo było posprzątać. Lubimy korzystać z naturalnych materiałów i niewyszukanych technik. Dzieci najczęściej pracują własnymi rączkami, choć niektóre dzieci są już gotowe do używania pędzelków, kredek, konturowych rysunków do kolorowania. Maluchy ugniatają, mieszają, przesypują i chlapią. Pracujemy przy użyciu mąki, wody, masy solnej, nietoksycznych farb, ciastoliny, wełny, papierów itp. 
    • Zachęcamy dzieci do kontaktu z książką. Dostęp do książek jest łatwy, niemal na wyciągniecie rączek. Mamy poduchy, miękkie foteliki, przytulanki, wigwam z kocykiem, wygodną miękką kanapę. Podczas wypoczynku towarzyszy nam wyciszająca muzyka i  ciepłe światło lampy… Słuchamy bajek i czytamy bajki.
    • Razem z rosnącymi maluszkami organizujemy kąciki tematyczne. Odpowiadamy na pomysły dzieci (np. sklep, poczta, farma, dom, rakieta, klockownia, kuchnia). W kącikach pojawiają się zarówno zabawki (np. figurki zwierząt, filcowe owoce i warzywa, samochody, wyposażenie sklepu, kuchni). Cierpliwym badaczom zapewniamy bogactwo pomocy dydaktycznych np. globus i lupę, miarki, wagę, budowle, piramidy, oraz miejsce do ustawiania eksponatów. Mali technicy i konstruktorzy również nie będą się nudzić mając do dyspozycji  ponad 1000 el. klocki. Pełen wyposażenie kuchni dziecięcej i wielopiętrowy domek dla lalek.
    • Dbamy o to, by dawać dzieciom dużo okazji do ruchu w  żłobku oraz na dworze. Budujemy tory przeszkód, wykorzystujemy piankowe kształtki, materace, tunele, chustę Klanzy, piłki i piłeczki, szarfy, woreczki, koła, talerze sensoryczne.  Bawimy się i tańczymy przy muzyce, gramy na  instrumentach ( grzechotki, trójkąty, tamburyny, bębenki, dzwonki).
    • Dwa razy w tygodniu rozwijamy się ruchowo podczas zajęć z gimnastyki korekcyjnej.
    • Dwa razy w tygodniu dbamy maluszki korzystają z bardzo przyjaznych i pobudzających komunikację zajęć z profilaktyki logopedycznej i terapii ręki.

    W czasie zabaw pamiętamy o bezpieczeństwie dzieci i posługujemy się wyłącznie bezpiecznymi przedmiotami.

    Codziennie angielski. Nasz żłobek jest międzykulturowym domem, gdzie stale zwraca się uwagę na wartości płynące z różnorodności kultur, gdzie Polacy i cudzoziemcy z dziećmi są mile widziani, a całe rodziny mogą się bawić i rozwijać. Od początku istnienia Watercolor Marina gościliśmy dzieci z wielu krajów świata: Arabia Saudyjska, Tunezja, Włochy, Niemcy, Azerbejdżan, Kazachstan, Turcja, Stany Zjednoczone Ameryki, Rosja, Ukraina, Wietnam. Dzieciom codziennie towarzyszy nauczyciel języka angielskiego, dzięki czemu w naturalny sposób przyswajają melodię języka oraz pierwsze słowa i zabawy powiązane z konkretną sytuacją. To naturalny i wesoły początek nauki języka angielskiego.

    W dwujęzycznej grupie żłobkowej  ( język angielski i język polski ) krok po kroku wprowadzamy dostosowany do możliwości i umiejętności naszych maluszków program edukacyjny rozwoju małego dziecka w oparciu o publikację "Trampolina dla Najmłodszych PWN, projekty nauczycieli i wychowawców, zajęcia rozwijające ruchowo - "Tuptaj maluszku", zajęcia taneczno-sportowe z elementami baletu i gimnastykę korekcyjną, logopedia z elementami terapii ręki, śpiewanki, czytanki, teatrzyki, warsztaty, granie na djembe. 
  • Maluszki aktywnie uczestniczą we wszystkich wydarzeniach i uroczystościach Watercolor Marina.

Pamiętajmy, że każde dziecko rozwija się w swoim tempie i w każdym czasie z naszą pomocą może włączyć się w proponowane zajęcia, które dla każdego z maluszków są fantastyczną zabawą i nauką jednocześnie. Może, ale nie musi. 

W tej grupie maluszek, szczególnie w początkowym okresie wspierany jest w każdej czynności. Chcemy jednak by samodzielność maluszka wzrastała i stale podejmujemy wysiłek w jego drodze do samodzielności.